Navigere opp
Logg på
Hjelp (nytt vindu)
Selbu kommune - Kunngjøringer - Informasjonsmøte om ny vann- og avløpsforskrift
Hopp til hovedinnhold

Informasjonsmøte om ny vann- og avløpsforskrift

 Rådhuset, kommunestyresalen
Torsdag 8. november kl. 14-16.
Enkel servering
Arrangør er Selbu kommune – Plan, areal og teknikk

I forbindelse med høringen om ny VA-forskrift for Selbu kommune, ønsker vi å invitere kommersielle aktører og politikere til informasjonsmøte. Det er også åpent for allmennheten.

Her vil vi ...
1) orientere om endringer i ny forskrift som er på høring , og si noe om...
a) når VA-planer og områdeplaner er nødvendig, og hva disse skal inneholde
b) hva som er godt nok i søknad om utslippstillatelse

2) fortelle litt om våre planer for effektivisering av saksbehandlingen

3) ha dialog for å finne flere gode og praktiske løsninger

Vi mener møtet er nyttig for deg, fordi vi forteller om hva som minimum behøves i en god nok søknad, og hva kommunen gjør for å supplere og behandle disse godt nok. Da vil saksbehandlingen gå raskere.
Vi orienterer om rammene som er definert i regelverket, hva som kreves i søknad og saksbehandling, hvorfor forskriften og saksbehandlingen er som den er, og vi drøfter hva som eventuelt kan forbedres. Også for politikerne er møtet nyttig, fordi dette sier noe om det politiske handlingsrommet som finnes, og hva som er praktisk, hensiktsmessig, effektivt og bra nok.
Ta gjerne kontakt på forhånd om du har spørsmål eller tema du ønsker drøftet i møtet. Vi håper du har anledning til å delta. Velkommen!

Oppdatert: 03.12.2018 13:35
 
Selbu Kommune
Gjelbakken 15, 7580 Selbu. Telefon: 73816700. E-post: postmottak@selbu.kommune.no Org.nr: 971197609. Følg oss på Facebook Facebook
Åpningstider: Vinter: 08.00 - 15.30 / Sommer: 08.00 - 15.00 (Skifter:16.mai / 15.september) | Nettstedskart
Selbu Kommune
Gjelbakken 15, 7580 Selbu. Telefon: 73816700. E-post: postmottak@selbu.kommune.no Org.nr: 971197609. Følg oss på Facebook Facebook