Elevgruppen Studio og Mediateknologi ved Selbu kulturskole skal produsere livesending av kommunestyremøter

Selbu kommune er stolt over å kunngjøre at elevgruppen Studio og Mediateknologi ved Selbu kulturskole har påtatt seg en spennende oppgave: å produsere livesending av kommunestyremøter.

Dette initiativet kommer som et resultat av kulturskolens engasjement for å gi elevene praktisk erfaring innenfor medieproduksjon og teknologi. Elevene vil lære opptaksteknikk for lydstudio og videoproduksjon med flere kamera. De får opplæring i bruk av aktuell programvare, lyd- og lyskjøring på konserter, videoopptak av kulturskolekonserter, samt lydopptak i kulturskolens digitale studio.

Henry, Alexander, William og Dennis fra Studio- og mediateknologi ved kulturskolen skal gi selbygger kommunestyremøter på nett. Lina Tørum Ivar Aas, rektor ved kulturskolen og John Oddstein Aune, lærer ved studio- og mediateknologi. Lina Tørum

“Vi er glade for å gi våre elever muligheten til å utforske medieproduksjon og teknologi,” sier rektor Ivar Aas. “Dette prosjektet gir dem en unik sjanse til å bidra til lokalsamfunnet ved å dokumentere viktige kommunestyremøter.”

Videoproduksjonen vil være tilgjengelig for publikum, og vi oppfordrer alle interesserte til å følge med på våre offisielle kanaler for oppdateringer. Dette er et spennende skritt for Selbu kulturskole, og vi ser frem til å dele resultatene med dere.

Kommunestyremøtene blir sendt live fra Selbu kommunes Facebook-side (trykk for lenke), med lenke fra nettsiden til kommunen

Dennis og William tester utstyret under oppriggingen i kommunestyresalen. Lina Tørum

Man trenger ikke å ha en bruker på Facebook for å se kommunestyremøtene. Selbu kommune har en offentlig Facebook-profil som er tilgjengelig for alle på nett - med og uten Facebook.

Etter hvert legges videoen på kommunens Youtube-kanal, og her er møtet oppdelt i kapitler.

Kommunestyremøtene ligger ute i opptil 14 dager, men kan fås på forespørsel etter dette.